לוגו compvision-לוגו אתר

וובינר עבודה מהבית של חברת Compvision – "יש המון מורכבויות שאנחנו צריכים לפתור"

חמישה מנהלים בכירים התכנסו באמצע חודש אוגוסט לשיחה מרתקת על נושא העבודה מהבית, באמצעות אפליקציית הזום כמובן. המפגש, בו נכחו קרוב ל-200 מנכ"לים, סמנכ"לי ומנהלי משאבי אנוש, סמנכ"לי כספים ועוד, היה מרתק.

משתתפי הוובינר היו קובי הבר, מנכ"ל ביטוח ישיר, יהלי רוטנברג,  סמנכ"ל הכספים של בזק, חגית מלול, ראש המטה ומנהלת התפעול  בחברת לייבפרסון ישראל, יעל נדב, סמנכ"ל משאבי אנוש AIG ישראל ומלי אלקובי, יועצת בכירה בתחום איזון עבודה-פנאי.

אבי ניר,

מנכ"ל חברת Compvision הנחה את הוובינר. בפתיחת דבריו, סיפר אבי כי ב-Compvision יצרו כלי אבחוני למיפוי הצרכים בכל ארגון ומודל כלכלי שמנתח את פוטנציאל החיסכון למעסיקים, וגם לעובדים, כתוצאה מעבודה מהבית. "לפי המודל, ארגון שעובדיו עובדים כ- 60% מזמנם מהבית, עשוי לחסוך עלות של משכורת חודשית אחת בשנה של העובד. וכל זה, כמובן, במצב שמשכורתו של העובד לא נפגעת".

לחצו לצפייה במצגת שהציג אבי ניר, מנכ"ל Compvision, בוובינר עבודה מהבית

קובי הבר, הדובר הראשון בוובינר שלנו, סיפר על ההתארגנות של החברה אותה הוא מנהל, ביטוח ישיר, לעבודה מהבית בשל משבר הקורונה. "בשבוע השני של מרץ הבנו לאן הדברים הולכים והתארגנו לעבודה מהבית. את המטה היה קל להעביר לעבודה מהבית. גם לפני הקורונה עבדנו יום בשבוע מהבית אז התשתית היתה מוכנה. עם זאת, היו לנו 900 עובדים שלא עבדו מהבית קודם. תוך כמה ימים עשינו התאמות לעבודה מהבית. זה היה מבצע טכנולוגי, תפעולי וניהולי ותוך שבוע וחצי הגענו ל- 90% מהחברה שעבדה מהבית, ואילו היום אנחנו עובדים 50-60% מהבית.

קובי גם סיפר על הציפיות שלו כמנכ"ל ממשאבי אנוש בתקופת הקורונה. "לשמחתי הגעתי למשבר הקורונה עם אגף משאבי אנוש מצוין. מהר מאוד הם בנו שגרות ניהול ושגרות עבודה שירדו לכל החברה בהגדרות לו"ז מאוד ברורות. בנוסף, אנחנו  מצפים ממשאבי אנוש ומהמנהלים שלנו להיות עם אוזן יותר רגישה ויותר קשובה לאנשים. צריך לוודא שנוגעים בכל עובד. דבר נוסף הוא הקשר עם עובדים ושמירה על ה-DNA. למשל, עשינו אירועי זום עם עובדים והרצנו האקטון בחברה. אני מצפה מהעובדים שיהיו פרו-אקטיביים. צריך לנהל את האירוע כמו שמנהלים ריצה למרחקים ארוכים והסתכלות אופטימית קדימה.

לחצו לצפייה בהופעתו של קובי הבר, מנכ"ל ביטוח ישיר, בוובינר עבודה מהבית

יהלי רוטנברג, סמנכ"ל הכספים של חברת בזק, היה הדובר השני. יהלי סיפר כי "בזק היא חברת תשתית גדולה, חברת שירות גדולה עם מוקדים וטכנאי שירות שהמשיכו להגיע לבתים בימי הקורונה, חברת טכנולוגית מאוד גדולה וחברה עם מטה משמעותי. לכל קבוצת עובדים יש את הייחודיות שלה. רכשנו ערכות מיוחדות לעבודה מהבית והגענו למצב שבו 80% מעובדי המוקדים שלנו עובדים מהבית עם אותם מערכות CRM כאילו הם עובדים במוקד. מדובר באוכלוסייה יחסית צעירה, צריך להביא אותם למשרד מדי שבוע שבועיים להדרכות, צריך לנהל ולנטר תהליכים. הוצאנו עובדים לחופשות והיום עובדים סביב קפסולות, 50% מהבית כל הזמן. יש המון מורכבויות שאנחנו צריכים לפתור".

כסמנכ"ל כספים, יהלי התייחס לבניית התקציב. "בטווח בינוני וארוך,  אנו נערכים וחושבים איך ייראה עולם המטה והמשרדים, ורואים יתרונות בחיסכון בארנונה, דלק ועוד. היבט נוסף כדוגמה: אני  עובד הרבה מול משקיעים זרים, ובהקשרים התרבותיים של משקיעים, אם משקיע משמעותי היה מבקש טרם ימי הקורונה פגישה בלונדון, היה לא מנומס מבחינתי לומר שאני לא מגיע לפגישה אחת בלונדון. היום נהוג וטריוויאלי לקיים פגישת זום גם אם מדובר במשקיע חשוב. מצד שני, אחת התופעות שרואים היא שעובדים לוקחים פחות חופש ואנחנו מנסים לעודד יציאה לחופשה. בנוסף ומעבר לתקציב שתכננו, אנחנו מבצעים עדכון בכל חודש תוך כדי תנועה".

לחצו לצפייה בהופעתו של יהלי רוטנברג, סמנכ"ל הכספים של בזק, בוובינר עבודה מהבית

חגית מלול, ראש מטה ומנהלת התפעול בחברת לייבפרסון ישראל היתה הדוברת השלישית. חגית סיפרה כי "ההנהלה העולמית שלנו החליטה כי עד שלא מוצאים חיסון לקורונה, עובדים מהבית בכל העולם. לא מדובר על כך שלעולם ועד נעבוד מהבית, להיפך, אנחנו מכוונים למודל שמאפשר ליהנות מכל העולמות. אנחנו מבינים שאפשר לעבוד מכל מקום. אני מכירה עובדים בארה"ב שנסעו לעבוד בהוואי. יש לנו עובד בכיר בישראל שהצטרף לתפקיד בצוות הגרמני שבימים כתיקונם החבר'ה הגרמנים היו מגייסים עובד מקומי.

כסמנכ"לית תפעול, חגית התייחסה להיערכות של החברה. "יצרנו חבילה שהעובד יכול לבחור מתוכה איזה מוצרים הוא צריך. החל מפדים לעכברים, מחיצות, מנורה ואפילו דברים לנשמה כמו לצבוע את הקיר בחדר עבודה. דבר נוסף שאנחנו עושים הוא לאפשר לצוותים במסגרת הנחיות משרד הבריאות להיפגש. למשל, בבית קפה או על שפת הים. אנחנו מחזירים כסף לעובדים. למשל, אנחנו מקטינים את עלויות חבילות הרכבים. אנחנו חוסכים תקציב מזה שאנחנו לא שוכרים מקומות ומנתבים את התקציב לרמת הצוות".

חגית התייחס לנושא מדידת התפוקות. "הפסקנו למדוד את השעות שאדם עובד בבית. מנהלת השכר מכניסה באופן אוטומטי את שעות העבודה למערכת. יש אמון בסיסי והתפוקות בחלק מהמקרים עלו. הפנטזיה שלי היא שכל עובד יישן צהרים בלי רגשות אשם. המחקרים אומרים שזה טוב ללחץ דם, ללב, מונע שימוש בתרופות. למה לא?"

לחצו לצפייה בהופעתה של חגית מלול, ראש מטה ומנהלת את תחום האופרציה בחברת לייבפרסון ישראל, בוובינר עבודה מהבית

יעל נדב, סמנכ"ל משאבי אנוש AIG, היתה הדוברת הרביעית בוובינר. יעל סיפרה כי "מסוף מרץ העברנו את כל החברה לעבוד מהבית. הצפי לחזרה הוא לא לפני 2021. יש הרבה חברות גלובליות שנוהגות באופן דומה. בהתחלה העובדים היו מאושרים, רמת מחויבות בשמיים, תפוקות נהדרות. לאחר מכן היה קושי לעכל את העובדה שעבודה מהבית תימשך הרבה זמן. בתחילת הדרך נתנו מענק של 500 דולר לכלל העובדים. זו היתה מחווה עולמית להתמודד עם האתגרים וההוצאות של עבודה מהבית. לאחרונה שלחנו לכל העובדים רשימה של ציוד נדרש לעבודה מהבית. רכשנו עבור עובדים כיסאות, אוזניות, מחשבים, מסכים, מקלדות וטלפונים.

יעל סיפרה על ההתאמות הנדרשות לשמירת התרבות והסגנון ניהולי. "בהתחלה עשינו את אותו הדבר בזום, אבל זה לא עובד. הבנו שצריך לפתח שיטות חדשות. להיות הרבה יותר אקטיבי וליזום מפגשים עם עובדים. המפגשים צריכים להיות קצרים, עד כחצי שעה אבל בתדירות גבוהה".

"במהלך התקופה פיתחנו כלים ייעודיים לעובדים. לדוגמה, לנהל מכירה טלפונית שלא רואים את החברים שלך זה מאוד מאתגר. אנחנו בפיילוט בו הנציגים רואים אחד את השני. למחוא כפיים שמישהו סגר עסקה ולדרבן דרך הוידאו".

אחד האתגרים המשמעותיים הוא הגבול בין בית לעבודה. "אנחנו מנסים לנסח כללים שיעזרו לעובדים. אנחנו עובדים מהבוקר עד שעות מאוחרות. אני מאוד מעודדת אנשים לקחת ימי חופש כדי להתרענן. חייבים להטעין באנרגיות ולא להישאב לעבודה. מה שעוזר לעזור את התקופה כמנהל זו פרספקטיבה וההבנה שאנחנו לא נמשיך לעבוד לנצח מהבית", יעל מסכמת.

לחצו לצפייה בהופעתה של יעל נדב, סמנכ"ל משאבי אנוש AIG, בוובינר עבודה מהבית

הדוברת האחרונה בוובינר היתה מלי אלקובי, יועצת בכירה בתחום איזון עבודה-פנאי.

"האתגרים היום הפכו להיות בעיקר סביב ניהול מרחוק, הנושא של מחוברות ואיזון בין עבודה לחיים פרטיים. השחיקה מאוד גבוהה ואנשים לא רואים שזה נגמר. ארגונים איבדו את הגבולות, אמרה מלי. לדבריה, "בהיבט הניהולי, הסיפור המרכזי הוא האמון. לפי מחקר, כאשר לא היה אמון בעולם העבודה הישן, זה היה מעצבן. כאשר אין אמון בעולם של עבודה מרחוק, זה הרסני. צריך לשמור על שעות הליבה. בהן הצוות זמין אחד לשני, ולתאם ציפיות מתי אני זמינה לך בצ'אט. הרגישות ותיאום הציפיות זה המפתח לעמידה ביעדים של כולנו".

מלי התייחסה גם לאתגרים הנפשיים. "הצעירים זקוקים יותר לפגישה החברתית במשרד. הם מבחינתם להגיע למשרד זה קודם כל חבר'ה. עובדים מבוגרים יותר יודעים להתמודד עם עבודה  ביתר קלות בגלל שיש להם משפחה בבית. הסיפור של רגישות מבחינה מחוברות – להבין שאנשים בלחץ ובחרדות. להבין שכל אחד פוגש את הקורונה בתקופה אחרת בחיים. פתאום רווקים עלולים למצוא את עצמם בבית במשך תקופה בלי לראות אף אחד. העתיד הולך להיות מטורף שאנחנו נהיה מחוברים הרבה יותר. צריך לשמר חוויות ואתגרים משותפים ומערכת יחסים טובה לאורך זמן".

לחצו לצפייה בהופעתה של מלי אלקובי, יועצת בכירה בתחום איזון עבודה-בית, בוובינר עבודה מהבית

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן